Lite av varje!



I söndags började Tony träna Ebba på att klippa klorna, trodde vi! Men det var inte värre att klippa henne än våra andra lurvar. Hon ryckte lite men var inte svår att hålla. Tony nöjde sig med att ta klorna på framtassarna den här gången.

I måndags var vi hos Yvonne, LeVonnes HundRehab i Uddevalla. Hon var så snäll och gick igenom Ebba för oss på Hittehund. Ebba är svullen över sätesmuskeln och markerade när Yvonne klämde vid höger höftknöl. Hon är även stel på höger sida i nacken. Men med daglig massage och promenader i skogen kommer detta att bli helt ok. Vi ska tillbaks till Yvonne om ca tre veckor så får hon gå igenom Ebba igen.



Vad jag älskar höstens färger. Det är så vackert och rofyllt tycker jag nu när hösten börjar komma. Att få sitta inne med tända ljus och mysa eller framför brasan. Härligt!



Tindra, vår lilla diva, har hittat sig en egen säng. Svampkorgen! Så den har fått en filt för att katterna skulle få det mjukt och skönt var tanken. Men nu lägger sig ingen i den. Märkligt?!

Igår var jag till veterinären med henne. Hon hade fått en stor knöl i såret efter kastreringen. Som tur var så är det inget farligt utan en reaktion på tråden.




Här har vi då vår lille sprätt, Figaro. Han är helt galen! Springer efter oss och skriker. Springer framför fötterna så vi håller på att trampa på honom. Jag vet inte hur många gånger som jag har hållt på att stå på öronen utför trappen p g a honom. Men han är ju så oerhört gullig!!



När vi ska äta så finns det en till som vill vara med. Här är det Tonys son, Victor, som blir anfallen. Det spelar ingen roll hur många gånger vi tar bort honom. Han ska bara upp igen och igen.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0