Stadsträning i lördags

 

Som vi bor så träffar inte Ebba så många människor. Och eftersom hon behöver träna på både människo- och hundmöten så passade jag på att ta med mig henne in till Uddevalla i lördags på samma gång som jag ändå skulle hämta min dotter.

 

 

Det var inte det bästa vädret att promenera i, snöblandat regn. Men fördelen var att det då inte var så mycket folk i rörelse. Ebba brydde sig inte om människorna utan inriktade sig mer på min godisficka. Vi träffade på några hundar och dom reagerade hon desto mer på. Hon blev väldigt osäker så där behövs mer träning!

 

 

Ebba hoppade glatt upp på bänken. Hon gillar ju att vara med och hitta på saker.

 

 

Så lunkade vi lite till. 

 

 

Sedan var det dags att hoppa upp på en sköldpadda. Ser ni godisblicken?

 

 

Ebba glömmer lätt när jag säger till henne att inte dra i kopplet. Men i lördags så skötte hon sig utmärkt.

 

 

Sedan var det dags för att hoppa upp på en häst. Här var det lite läskigare för det satt en hund alldeles bredvid som gnydde och ville hälsa på Ebba. Men hon övervann osäkerheten så att hon istället kunde intressera sig för att göra som jag bad henne. Duktigt!

 


Kommentarer
Postat av: Linda

Haha, vad rolig hon ser ut på sköldpaddan och hästen! Duktig är hon verkligen, men jag vet att hon behöver mkt träning.

Undrar om det går att jobba bort osäkerheten helt, när hon haft det så länge? Det är ju ett befäst beteende, eller har jag helt fel?

2009-01-26 @ 23:28:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0