Tiden börjar rinna ut......

Jag har inte bloggat på ett tag eftersom jag inte har haft vare sig ork eller lust. Funderar mycket på hur det ska bli med Ebba. Tyvärr har vi fått sätta ett slutdatum för denna underbara dam då det verkar helt hopplöst att hitta ett hem till henne.



Ebba som bara älskar att få vara med, att få vara till lags och att få göra något. En helt underbar dam bara hon får lov att vara hund och gärna då med en uppgift. När dom andra hundarna busar brutalt så sitter gulliga Ebba där och gäspar, slickar sig om munnen, allt för att lugna dom andra. På morgonen kommer hon först av hundarna för att önska godmorgon med en slick på munnen. Katterna som stryker sig upp efter henne.......



En så glad och mild hund som det är så lätt att fostra med mjuka metoder. Hon blir så överlycklig när hon förstår att hon gjort rätt.

Men det är tyvärr bara att inse...... nedräkningen har börjat!

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej Jeanette!



Usch vad tråkigt att höra. Finns det verkligen inga vettiga intressenter?

Ni kan inte själva behålla henne?

Hoppas allt blir bra vad ni än beslutar.



Mvh Linda.

2009-03-18 @ 00:17:55
Postat av: Linnea

Har följt din blogg om Ebba ett tag nu, och hon verkar verkligen vara en fantastisk hund! Så synd att ni inte hittat någon som vill ha henne.

Hade jag bara varit två månader äldre, hade jag kunna skriva en intresse-ansökan, för min BC-dam skulle vilja ha en vän att ha sällskap av om dagarna och jag skulle behöva en till kompis i skogen..



Hoppas verkligen att det löser sig till det bästa med fröken Ebba - hon verkar verkligen vara en på miljonen!

2009-03-26 @ 23:57:19
URL: http://linneasophia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0